Kalendář akcí
<< červen 2019 >>
Po
Út
St
Čt
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Akce mesíce
Aktuální ceny masa
hledat

cz en 

  • Aktuální dění
  • ČSZM
  • Pro členské subjekty
  • Média
  • Odkazy
  • Kontakt

Aktuální dění

Slovo předsedy

Grilovací sezóna je před námi

datum: 2.4.2008 | Ing. Jaromír Kloud

Grilovací sezóna, pojem, který v české kotlině zdomácněl teprve nedávno. Nedávno, no nedávno z mého pohledu, to je asi tak před patnácti či dvaceti lety, většina tehdejších labužníků ještě opékala buřty napíchnuté na klacku nad ohněm. Ale pozor z dnešního pohledu to byly doby vpravdě pionýrského opékání. Neexistovaly žádné chytré technické, průmyslově vyráběné pomůcky, které jsou dnes cool, pracuje se s nimi easy a kdo je nevlastní není in. Dokonce, považte nebyla ani sezóna, tedy myslím opékací, protože jinak sezóna to jo, ta byla, jako řemen tenkrát za minulého režimu.


Dokonce jsem přesvědčen, že vytvořením grilovací sezóny jsme zažehnali opuštění elitního sdružení různých sezón, neboť pomalu, ale jistě přicházíme o sezónu zabijačkovou. Takže řezníci se mohou nafukovat nad svou zbrusu novou sezónou, právě tak jako novináři nad svou okurkovou či různí sportovci nad ligovou, halovou, hokejovou, nebo dokonce olympijskou. Také modelky předvádějí oblečení pro zimní či jarní sezónu. Osobně bych raději zhlédnul letní sezónu, taky by mi tam mohl ovšem někdo říci, že už mám po sezóně. Co máme dalších sezón obecných, jako například houbařskou, vodáckou, dovolených, bouřkovou, nově jsem zaznamenal hurikánovou.


Tato vpravdě masivní sezónní konkurence nás přinutila pečlivě se na tu naši připravovat. Již po ukončení předcházející, tedy někdy po konci září vyhodnocujeme, plánujeme, posíláme tajné depeše kořenářským firmám, co by to chtělo příště přidat či ubrat, aby naši zákazníci byli ještě spokojenější, a následně se technologové zavírají do svých dílen, aby na vánoce ochutnávali různé grilované pamlsky. V lednu obchodníci a marketýři doladí velikonoce a vrhají se na sestavování utajených strategií podpory prodeje výrobků grilovacích, plánování promocí a přesvědčování obchodních partnerů, že pouze ten jejich produkt přinese zákazníkovi absolutní chuťový zážitek a prodejci nehynoucí slávu a přiměřený zisk, nebo snad obráceně, to nechám na zákazníkovi, ať si zhodnotí sám.


Takže vzhůru a s důvěrou do grilovací sezóny, nejen naši zákazníci, ale i my, vymeťme pavučiny z krbu a užívejme si klidu a pohody s přáteli při podvečerních ochutnávkách vynikajících uzenin a marinovaných mas. Myslím si totiž, že takové chvilky pohody u dobrého jídla a pití nás dokáží motivovat k dalším výkonům a složitým rozhodnutím pro naše starobylé řemeslo potřebným.



  zpět   odeslat

Slovo předsedy

Archiv starších článků

kontakt  |   pro média  |   mapa stránek

Copyright © 2000 - 2006 ČSZM.